sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

143. LOMA + kuulumiset

Pitkästä aikaa pääsen kirjottelemaan miten mulla ja Totolla on mennyt. Mulla alkoi jo eilen perjantaina LOMA!! Nyt on sitten kaks ja puoli kuukautta aikaa ladata akkuja toiselle vuodelle. Pääsykokeiden tuloksetkin olivat ilmaantuneet koululle. Pääsin leipurikonditoria puolelle vaikka olin ihan varma että menen lihapuolelle. No asioilla on tapana muuttua. Koitan nyt kesän alettua alkaa postaileen enemmän!


Mitäs me ollaankaan Toton kanssa kaksi viikkoa touhuttu? Ollaan reenattu esteitä, kisattu, maastoiltu, väännetty koulua niin onnistuneesti ja ei niin onnistuneesti, sekä hölläilty auringossa ja Toto on päässyt pikku hiljaa laiduntaan ja ens viikosta alkaen tulee koko päivä laiduntamista. Toivottavasti se heinä masu ei kauheen isoksi pääsis kasvamaan :D Tässä nyt ottai vähän kesäsempiä kuvia ennenkuin sairastuin ..










Kuten jo ylempänä kerroin että oltiin Toton kans kisoissa. Tässä on sitten meijän kaunis ja näyttävä rata.. Toto oli ihan tyhmä pikkaralan isolla kentällä, kuskas hieman turhan paljon, mutta puhtaastihan me mentiin ja sijoituttiin neljänsiksi ensimmäisiksi ei palkituiksi.



Toton lisäksi oon nyt päässyt ratsimaan niin Salea kuin Salperttoa. Salen kans ollaan menty muutamat kerrat pellolla muutama viikko sitten, olin muutamaan otteseen tippua kun jättiläisellä oli turhan paljon virtaa ja eteenpäin pyrkivyyttä. Sallin kans reenailtiin kahesti koulua ja yhen estetunnin ennen ratsikoulumestaruuksia. Hyppytunnilta on muutamia kuvia. Mentiin alkuun vaan muutamat hypyt mutta sitäkin korkeemmat. Korkeimmillaan taisi este olla 120cm.




en oikein osannut mennä fiksusti nuihin hyppyihin kun olen hypelly vaan Totolla, mut kyytissä pysyttiin!

Tänään meillä olikin sitten ylirannalla seura estekisat jossa mie hyppäsin 80cm AM5 eli erillinen uusinta joka oli 90cm korkeudessa. Liisa hyppäs myös 100cm.


Perus rata oli helppo muistaa mutta sinänsä ihan haastava mennä kun oli kolme linjaa ja sarja. Ei oikein tiedetty Liisan kans miten minun poni pitäisi ratsia niiihin väleihin, jonka takia tuli pikkusia laukkoja ennen estettä. Salli ei ollut mitenkään erityisin hyvä. Päästiin silti puhtaasti maaliin ja uusintaan.
Uusinnassa poni oli super! Se kuunteli tosi hyvon ja hyppäsi siitä kun käskettiin ja käänty kun käänsi. Tarkoituksenahan oli saada hyviä ratoja alle että sillä ratsikoulujen suomen mestaruuksiin ei mentäis ihan puskista. Voittohan sieltä tuli!



Liisa hyppäsi myös puhtaan radan ja sillä tuloksella tienasivat tämän päivän toisen voiton tällä ponille. Salli oli ihan sikahienona! Näillä jatketaan sitten iisalmeen alueluokkiin.







2 kommenttia:

  1. Hei, näyttää että toto menisi vähän vinossa tuossa videossa minkä laitoit yt. Ainakin tuossa kun ajat sillä. Hevosella on joku paikka jumissa/kipeä jos se liikkuu tolla tavalla. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mienaatko että se menee toinen kylki alhaalla vai et sen pää/kaula on ns. vinossa oikealle?Toto on juossut aina silleen tai ainakin mun aikana kun oon tuntenyt sen. No muutaman viikon päästä sillä on hieroja nii sen näkee onko jumissa tai kipeenä

      Poista

Kommentti julkaistaan vasta kun olen hyväksynyt sen! Älä siis laita kommenttiasi kahteen kertaan. -kiitos