perjantai 12. helmikuuta 2016

työssäoppimassa Hollannissa

Kohta on ensimmäinen työharjoittelu viikko ohi!



Olen nyt täällä Hollannissa tarkemmin Middelburgissa. Ai mitäkö teen täällä?

Lensin 3.2 keskiviikkona Oulu-Helsiki-Amsterdam ja Amsterdamista tulin junalla Middelburggiin. Asusta äitin ystävän, Pirjon luona hyvin lähellä Middelburgin keskustaa. Torstaina asetuin taloksi ja leväytin matkatavarat ympäri huonetta. Kävimme samana päivänä katsomassa missä ns. marketti sijaitsi ja kiertelimme keskustaa. Samalla kävimme katsomassa työssäoppimis paikkani. Se on mukavan viiden minuutin kävelymatkan päässä asunnosta.

 Helsingin lentokentältä
 ensimmäinen haaste! minä ja suuri matkalukkuni, kahdet todella jyrkät portaat ylös
 nämä on vielä tälläset "kierre"portaat


Ei, ei se ole talli. Vaikka monet ovat sitä minulta kovasti kyselleet. Olen työharjoittelussa paikallisessa suklaakonditoriassa. Saman yrityksen alla on ravintola, konditoria ja suklaamyymälä. Työt alkoivat vasta maanantaina joten sain ottaa vain rennosti loppuviikon.

Vapaa ajalla olenkin katsonut paljon sarjoja ja leffoja sekä vaan surffaillut netissä. Kävin hieman kiertelemässä kaupunkia ja ottamassa jotain kuvia. Blogi ei ole kauheana innostanut, uuden bannerin tein ja ulkoasukin on vielä vaiheessa. Nyt kuitenkin koitan ryhdistäytyä ja alkaa postailemaan teille kuulumisisa täältä hollannista ja jokunen erikoispostauskin saattaa tulla

 muutamana päivänä täällä on satanut vettä ja tuullut ihan hirveesti
 toisinaan aurinkopaistaa

Töissä olen opetellut oikeaoppisesti suklaakonvehtien tekoa kuorettamisesta, täytteen tekoon ja koristeluun. Olen myös tehnyt erilaisia vaahtokarkkitikkareita, suklaanappeja joihin on tökätty lusikka (pitäisikö mun muka tietää sille oikea nimi?) ja paljon muuta hauskaa. Yrittäjä perhe on tosi kiva ja neuvoo mielellään, myös muu henkilökunta on tosi avuliaita. Työt alkavat yleensä 10.00 joka sopii minulle oikein hyvin, sekä keskiviikko ja sunnuntai ovat vapaita. Ensimmäinen työviikko on ollut kyllä tosi kiva ja olen oppinut paljon jo tässä lyhyessä ajassa.


Entä ne hevoset? Huomenna, lauantaina soitellaan et pääsisinkö ratsastamaan jonain sunnuntai tai/ja keskiviikkona. Jos hyvä tuuri käy saatan olla jo sunnuntaina ratsailla ja jos taas ei, niin silloin menemme käymään viereisessä kaupungissa merenrannalla. Sinne on lähdössä ehdottomasti kamera mukaan ja silloin onkin tulossa sitten postausta.

Jos teillä on hyviä postaus ehdotuksia niitä otetaan vastaan!

vielä tälläinen kuva pläjäys loppuun!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti julkaistaan vasta kun olen hyväksynyt sen! Älä siis laita kommenttiasi kahteen kertaan. -kiitos