sunnuntai 15. syyskuuta 2013

49. kakkonen on ykkönen!

Tänään siis oli kisat Turkalla ja menin siellä Mesellä ja Piskolla 75cm, sekä yllätys ratsuksi tuli vielä Vilma kun Liisa ei halunnu mennä sillä. No mikäs siinä kolme heppaa yhessä luokassa, kaks verkka ryhmää... Mut nyt asiaan ja kirjotan tän vähän erillailla kun ennen kisapostausket oon tehny.

""Kello oli kahdeksan paikkeilla kun kuulin ääniä ja valot syttyi talliin. Venla ja Jonppehan sieltä saapuin ruokia antamaan. Jee aamuruuat, sain normiannoksen kauraa. Tyytyväisenä mussutin ruokani ja kun olin syöny menin katteleen luukusta et joko Venla veis mut pihalle? Sieltähän se saapuikin ja laitto mulle narun kaulalle ja käveltiin pihalle. Tyytyväisenä juoksin kavereiden kans syömään. Katselin hieman kentälle ja huomsin esteet siellä, olisiko meillä kisat? Pääsenkö kilpailuihin ja näyttämään kaikille kuinka hieno olen?!
Jossain vaiheessa joku pikkuihminen tuli hakemaan mua sisälle ja harjas mut. Oottelin sit karsinassa hoidon jälkeen. Tallissa ramppas paljon ihmisiä, välillä joku kävi rapsutamassa mua ja Venlakin kävi luonani antamassa porkkanaa ja sano et pääsisin sen kanssa kisaamaan. Oliko se tota? Pääsisin hyppäämään oikeesti? Se samainen pikkutyttö ja joku isompi ihminen tuli laittamaan mulle varusteet päälle. Venlakin kävi laittaan martingaalin mulle. Menin yhden ristikon ja 60cm joillain pikkusilla.
Venla tuli mun luokse ja vaito mulle suitset sekä huovan ja laittoi takasuojatkin jalkaan. Hän hyppäs mun kyytiin ja mentiin kentän laijalle katteleen ratoja. Yhtäkkiä Venla hyppäs pois mun kyydistä ja lähti yksin käveleen radalle ja jätti mut kentän laitaan, olin jo lähössä mukaan mut sitten joku otti musta kiinni ja jouduin jäämään paikalleni. Jonkun ajan kuluttua Venla tuli takas ja nousi mun kyytiin.
Lähettiin kentällä, käveltiin kierron ja tunsin ku Venla kiristi ohjaa ja aloin pikkuhiljaa hivuttautuun raviin. Otin tomeran ravin Venlan pyynnöstä ja tehtiin paljon voltteja ja siirtymiä, tunsin kaikki pienimmätkin avut ja olin kiltisti. Laukkailtiin sit vähän. Mentiin myös toiseen suuntaa ja tässä vaiheessa olisin jo halunnu painella täysillä ja ilman jarruja pitkin kenttää. Mut Venla pyys mua kokoamaan itseni ja tahdikkaaksi, tein työtä käskettyä tosin hieman vastustellen mutta kuitenkin. Hetken päästä Venla löysäs ohjaa ja hidastin automaattisesti raville ja siitä käyntiin. Vähän aijan päästä Venla kokosi taas ohjat ja ampaisin laukalle. Kaarrettiin vasemmalla ja siellähän oli este! Hypättiin se ja sittn uudestaan tälläkertaa en antanut niin hyvin itseäni kiinni kaarteessa kun se oli niin kivaa. Suunnan vaihos tuli, sitten oliki vuorossa okseri, sen ponkasin tosi kaukaa ekalla kerralla kun piti vähän varmistella. Ei se Venla saanua mua toisellakaan kertaa kiinni vaan pompittiin sieltä mistä minä halusin. Kolmannella kerralla sit Venla ei enään pyytänyt mua vaan käski mut oottamaan ja sain hypätä vasta kun Venla käski.
Radelle jäätiinkiin käppäileen ja me vissiin mentiin ekana. Sitten kuului"luokanensimmäisenä ratsastaa Venla ja Pin Rock's Mermaid, piip!" Tunsin Venlan kannukset kyljissäni ja ampaisin matkaan, menin vissiin liian lujaa koska käännyttiin ympyrälle ennen ekaakaan estettä. Ekan esteen jälkeen käännyttiin vasemmalle ja sit oikella jälleen oikealle ja sit vasemmalle, tässä olin vissiin ihan kuulolla kun ei se Venla pidättäny kauheesti väänsi vaan. Tunsin sit pidätteen ulkoohjasta ja  jalan, käännyin seuraavlle esteelle ja seuraavalle ja seuraavalle, tämän jälkeen tunsin taas painetta ja kiihytin vauhtia. Jarrutin hieman kaarteessa ja esteen yli, Venla vissiin yritti kääntää mua mut en kuunnellu sitä vaan mentiin hieman pidemmän kautta. Sitten oli vielä käännös vasemmalle jonka jälkeen oikella ja sarjalle, pieni paine tuntui taas kyljissä jolloin lähdin eteen päin jotta en hyppäis kaukaa koska bee osa jäis muuten liian kauas. Sarjan jälkeen Venla ottikin mua kiinni et saisi mut paremmin kääntyyn vimpalle esteelle ja yli. Kiihytys ja maalilinjan yli! Se oli hauskaa varsinkin ku sai paljon kehuja. Venla jätti mut hetkeksi  ja kattelin siinä kentän laijassa ratoja.
Myohemmin Venla taas tuli mun luokse ja kiipes kyytiin. Mentiin kentälle ja sain ruusukkeen ei sain kaksi ryysuketta molemminpuolin päätä. Jesss pääsisin näyttään kaikille kuinka hienosti se arabi laukkaa kunniakierroksellä. Venla antoi lähtö merkin ja nostin nokan ylös ja painelin kunniakierrokselle, harmivaan kun kenttä on niin pieni et ei ehtiny ees kiihyttää. Mentiin Venlan kans tallin etteen posettaan kameralle.
Venla vei mut sisälle ja purki multa kamat, mentiin sit pesarille ja sain tooosi ison ämpärin melassia ja samalla mun jalat kylmättiin. Muutaman kerran ku tuntu et mahaan ei mahu enään mitään teki mieli kaataa sankko käytävälle mut sitten Venla aina nosti sankon ylemmäs ja join pohjia myöten kaiken. Mentiin sit pihalle ja pääsin tarhaan, juoksine suoraa paalille hinkkaamaan kaulaa siihen ja sit piehtaroimaan. Ja syömään""
-Mese




rakas olet paras vaikka mitä tekisit



pisko ei oikein älynny




Tällänen tällä kertaaa. Olin siis Mesellä kakkonen ja Piskolla kolmonen nii siks poni sai kaks ruusuketta päähän.  Ja sit lyhyesti Piskosta ja Vimpulasta.

Pisko meni ihan superisti! Se ei kytänny yhtään ja kaasukin löyty. Koko rata päästiin puhtaasti ja käännyttiin niin tiuksti kun sain sen kääntymään. Vaikka tultiin vähän vinosti niin se ei haitannu mittään. Ponista on tullu ihan super! Jos päästäis sit kisaan jo vähän isompaakin kun saahaan lisää lihaksia. Piskosta ei oo muita kuvia vielä ku nuo Meesun kans otetut.
Vilma meni kans ihan huipusti, ite vaan en ratsastanu kakkoselle loppuun asti niin otettiin portti mukaan mut muuten kokorata meni hyvin ja sain sen kuuntelemaan sarjalla tosi hyvin. Muutamat ristilaukat jäi mut aika hyvin se korjas jo itekkin ne laukat vaikka onkin sellanen penikka vielä.

Ei voi olla enään tyytyväisempi poni ratsastaja kuin tämä täällä ruudun tällä puolella on!♥

-venppa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti julkaistaan vasta kun olen hyväksynyt sen! Älä siis laita kommenttiasi kahteen kertaan. -kiitos