keskiviikko 18. syyskuuta 2013

50. puttetytöt

En oo vieläkään saanu aikaan kirjottaa sitä mun ja Piskon tarinaa kun omalla koneella ei oo nettiturvaa ja en oo ehtiny muutenkaa olla sillä kauheesti. Mut nytten tällänen pikapostaus täätä koulun kirjastosta.
Viimeviikon perjantaina, maisan entiset omistajat ositivat uuden hepan Adoniksen. Se on ihan yli söpö haflinger ruuna. Se on vilä vähän raaka ja ei tuu tunneille vielä piitkiin aikoihin.
Lauantaina mulla oli sit mun oma koulutuupaustunti, tällä kertaa mun ratsuna toimi Vilma, se on Satun viisvee suokki tamma. Mulla oli vähän huonopäivä itellä ja se tietty tarttu myös polleenkin joten se oli melkoista sooloilua kokotunti, loppuakohti parani huimasti kun Satu ilmesty kentän laidalle karjumaan mulle ohjeita ja miten sitä pitää ratsia. No  lopputuloshan oli ihan hyvä ja sain ponin kuulolle(poninjaponi se on kyllä 160cm korkia putte) Olihan se ihan kivaa kun muisti ratsastaa oikeesti.
Sunnuntaina Satu sit osti uuden kisahepan sille ja Liisalle. Sen nimi on Venla :D Sekin on suokki tamma, mut se on ehkä sen 150cm korkia. Vauhtia sillä on vähän turhankin paljon. Tämäkään pikkutamma ei oo tulossa tuntikäyttöön. Minä ja Miia saahaan vissiin sillä mennä tunneilla mut muille Satu ei uskalla/halua antaa sitä. Tästä veijarista tuutte kuulemaan lisääkin kunhan pääsen ensin testaamaan sen.
Eilen menin sit Satun toisen kisasuokin Katin. Menin sillä ihan perustuuppailua tosin mulla ei ollu penkkiä eikä hirveen hyviä jarruja laukassa kun jollekkin on kertyny ihan sikana virtaa tässä loman aikana. Tää oli vissiin eka kerta kun sanoin et Kati oli kiva! Se meni lähes kokoajan pöyreenä ja oli kuulolla paitsi laukassa. Meen tänäänkin Kateileen kun Miia ei taaskaan pääse ite ratsiin sitä :)
Menin myös eilen yllätys maaston Totolla. Mulle kerrottiin et se on hirveen reipas maastossa ja sillä ei oo laukattu käressä muut ku Salen(sen omistaja) No minä päätin sit kokkeilla sitä laukkaa kun ravissa oli niin hyvin kuulolla. Eihän siinä ollu mittään ongelmaa, hieman reippaampi tahti kun kentällä mut ei se yrittäny karata mihinkään. Kotiakkin päin vielä laukattiin ja ravissa menin sit melkein pitkin ohjin. Oli kyl kivaa molemmilla puteilla mennä.

Sori vähän sekava teksti, mut ei voi mitään ku kirjotin tän pikasesti. Koitan kotona saada laitettuu sit jottai kuvia.


-venppa

2 kommenttia:

  1. Kiva postaus mutta millon teet uuden postauksen. Ei ainakaan musta oo hyvä blogi tällainen että ei kirjoita paljoa. Totta kai ymmärrän että sulla ei ole varmaankaan paljoa aikaa blogille :) Muuten tykkään tosi paljon sun blogista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään tulee uutta postausta. Koitan nyt olla aktiivisempi kun konekkin on kunnossa ja kiva kun tykkäät :)

      Poista

Kommentti julkaistaan vasta kun olen hyväksynyt sen! Älä siis laita kommenttiasi kahteen kertaan. -kiitos