keskiviikko 17. joulukuuta 2014

joulukalenteri │luukku 17

Tänään pääsin ajoissa tallille, joten kerkesin napata Piskosta muutaman jouluisen kuvan ennen ratsastusta! 
Kävin siis ratsimassa Piskollä tänään. Ilma oli ihana ja poni sitäkin ihanampi! Tuolla ponin selässä on kuin kotonaan ja tiedän juuri mistä nappuloista pitää painaa jotta poni toimii. Alkuun mentiin vaan lisäyksiä ja laukkailtiin turhaa virtaa(?) poies, oli ihana tuntea ponin riemu ja innostus kun se huomasi minun olevan selässä. Se kun tietää milloin saapi liikkua! -Monet sillä ratsastaneet sanovat et se on laiska? En ymmärrä.- Kävästiin myös pellolla hieman irrottelemassa ja mentiihän me kovaa! Onneks poni oli fiksusti, eikä edes koittanut tiputtaa mua(kuten yleensä ku meen ilmanpekkiä pellolle) Kentällä tehtiin vielä laukan vaihtoja niin kahen askeleen sarjassa kuin kaheksikollakin, olisi kiva kun joku pääsis joskus kuvaan tai ees kattoon et mennäänhän me varmasti puhtaat sarjavaihot! Ravi- käynti-ravi ja ravi-seis-ravi siirtymätkin mentiin aika nätissä korkeassa muodossa. On se vaan niiin hieno kouluponi et ei oo toista!
Aloin tänään pohtimaan Piskon selässä loppukäyntejä kävellessä, että miten tärkeä toi poni on minulle! Mitä olisin tehnyt sen ajan kun vein ponia eteenpäin. Ei kukaan muu olisi saanut siitä yhtäjästipäistä kuin minä, ihan muhun tullut koko poni! Siitä minä varmaan siinä enoten pidänkin sen omasta päättäväisyydestä, kuuliaisuudesta ja siitä miten sillä on aina (ainakin mun kanssani) halu miellyttää ratsastajaa. 
Tämä kuva on napattu Piskon ensimmäisenä päivänä Turkassa ja alempi viime talvena.
Voitte varmaan jo arvata minkä laita postausta on tulossa pian! Vinkkinä: siihen liittyy yksi pieni suomenhevos ruuna jolla on pystytukka ja läsi. Sitten saatte kuulla millaiset meidän kaksi yhteistä vuotta on ollut! Tässä hieman esimakua siitä postauskesta!
Nämäkin kuvat on otettu syksyllä 2012(ylempi) ja alempi tänä syksynä!

5 kommenttia:

  1. Sä taijoit Piskosta tontun! Ja et oo kyl yhtään väärässä et se toimii sulla erityisen hyvin! Kuka on sun lempi heppa tällä hetkellä? Nää mun kommentit vaa lyhenee kerta kerralta mut oon kysyny tosi monet kysymykset ni en jaksa keksii lisää. Mut hyvää joulua sulle!

    Innokas lukija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha niin taijoin ja kiitos! Mese♥ ja samoin sulle!

      Poista
  2. Käyn turkalla tunneilla enkä oo kertaakaan väittänyt että pisko ois laiska joten....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hän kirjotti että monet, ei kaikki.

      Poista
  3. Kiva postaus! Oot kyllä oikeassa siinä asiassa että Pisko on aivan ihana ja ei yhtään laiska minun mielestäni. :) +Osaat mennä Piskolla aivan älyttömän hyvin, mieltäni en muuta ikinä siinä asiassa!! Tän asian lisäksi oot parhain bloggaaja mun mielestä:) <3

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan vasta kun olen hyväksynyt sen! Älä siis laita kommenttiasi kahteen kertaan. -kiitos